Alexander Jansson UX & Design AB
Design som driver både upplevelse och försäljning
Om projektet
I min roll som Head of UX, Design & In-House Produktion på Scandinavian Photo ansvarade jag för att stärka och modernisera företagets visuella identitet och användarupplevelse – både digitalt och fysiskt. Jag ledde arbetet med att uppdatera webbplatsens design och säkerställde att varumärket höll en tydlig och konsekvent linje genom allt från tryckt material till digitala kanaler som sociala medier och YouTube.
Utöver det grafiska arbetet drev jag företagets kommersiella möten och kampanjplanering, där jag översatte affärsmål till visuella uttryck och marknadsaktiviteter. Jag skapade även butiksmaterial, skyltar och folieringar för fysiska miljöer – alltid med fokus på att lyfta varumärket och optimera kundupplevelsen.
Citat från verkligheten
Alexander har den ovanliga kombinationen av kreativ höjd och affärsmässig förståelse. Det märktes tydligt i hur han utvecklade både vår UX, processer och vårt visuella uttryck – och hur det i sin tur påverkade hur vi uppfattas som varumärke.


